Cv Klantenservice Medewerker (tips + voorbeeld)

Een klantenservice medewerker is voor veel bedrijven een erg belangrijke functie. Jij bent namelijk het eerste aanspreekpunt voor de klanten en dus één van de belangrijkste visitekaartjes voor de firma. Wil jij binnenkort solliciteren? Bekijk dan onderstaande tips en voorbeelden van een cv voor een klantenservice medewerker.

cv klantenservice medewerker

Cv klantenservice medewerker

Een goed cv voor een klantenservice medewerker (ook wel call center medewerker of customer service medewerker genoemd) bestaat uit de volgende onderdelen.

Wist je dat...
...een recruiter 7,4 sec naar je cv kijkt? Val op met een onweerstaanbaar CV!

Persoonlijke gegevens

Wanneer jij aan de slag gaat met je cv, is het belangrijk om allereerst je persoonlijke gegevens op te schrijven.

Een nieuwe werkgever wil natuurlijk allereerst weten wie jij bent en hoe ze jou kunnen bereiken.

Je kunt dit als volgt weergeven:

Persoonsgegevens
Annelies van Veen
Barend en Van Dorpweg 6
1217 GP Hilversum
Email: a.van.veen@gmail.com
Telefoon: +316 8620 9402

Persoonlijke profiel

Nog een belangrijk item op jouw cv is jouw persoonlijke profiel.

Een klantenservice medewerker is hét visitekaartje van een bedrijf en het is dus zeer belangrijk dat jij

Wat is nog meer belangrijk:

  • Je zult geduldig moeten kunnen zijn en een bepaalde mate van zelfbeheersing hebben. In sommige branches kan het namelijk voorkomen dat klanten het jou, als eerste aanspreekpunt, best lastig kunnen maken.
  • Daarnaast is het voor jouw werkgever belangrijk dat jij over uitstekende taalvaardigheden beschikt, zowel in woord als geschrift.
  • Je bent een belangrijke spil binnen het bedrijf en daarom moet jij ervoor moeten zorgen dat de juiste informatie bij de juiste afdeling terecht komt.

Beschik jij over deze competenties? Benoem deze dan duidelijk op jouw cv in je profiel.

Bijvoorbeeld:

Persoonlijk profiel
Klantenservice medewerker met ruime ervaring op het gebied van veeleisende klantomgevingen en diverse klantcontact kanalen. Creatief en doelgericht in het zoeken naar oplossingen voor klanten. Spreekt en schrijft daarnaast zowel Nederlands als Engels vloeiend.

of

Professionele Sollicitatiebrief en CV nodig?
Maak online een onweerstaanbare brief en cv binnen 15 min, volledig op maat.
Vertel mij je probleem, en ik los het op. Ik ben een kei in het snel achterhalen wat de vraag is van de klant en haal veel plezier uit het vinden van oplossingen binnen de kaders die ik heb. Door mijn achtergrond in communicatie kan me aanpassen aan iedereen die ik te spreken krijg.

Werkervaring

Werkervaring op je cv is heel belangrijk. Je nieuwe werkgever wil namelijk graag weten of jij over de benodigde kennis en ervaring beschikt.

Laat al je eerder call center werk terugkomen met een duidelijke taakomschrijving.

Je werkervaring schrijf je in omgekeerd chronologische volgorde op. Vermeld hoe lang je ergens hebt gewerkt, dan de titel van je rol en waar je werkte.

Een goede manier om je werkervaring op je cv te laten terugkomen is als volgt:

Juni 2020 – heden
Teamleider klantenservice medewerker – Illoyd B.V.
Het aansturen van 4 medewerkers op de CCS. Door de implementatie van een Ticket System konden deze medewerkers de helft van de tijd vanuit huis werkzaam zijn en werden de reiskosten met de helft gekort voor de onderneming.
Augustus 2018 – mei 2020
Junior CCS medewerker – MKB ClickService
Klanttevredenheidspeilingen gedaan voor de branches welke actief zijn als webshop. Hierdoor diverse aanpassingen doorgezet naar de juiste afdelingen. De looptijd van de lopende contracten kon hierdoor verlengd worden met 2 jaar voor bestaande klanten.

Opleidingen

Belangrijk is dat jij over de juiste opleidingen beschikt. Laat deze goed terugkomen op jouw cv.

Bijvoorbeeld als volgt:

September 2014 – mei 2018
Opleiding tot Medewerker Contactcenter – ROC Utrecht

September 2010 – juni 2014
Alberdingk Thijm College – MAVO - Hilversum

Ook specifieke cursussen zijn belangrijk om terug te laten komen op jouw cv. Dit geldt voor zowel vakinhoudelijke cursussen, als bijvoorbeeld diverse computersystemen waarvoor jij een bewijs hebt gehaald.

Voorbeelden hiervan zijn:

  • Cursus Klant- en servicegericht telefoneren
  • Training IT Helpdesk
  • Cursus Outlook

Belangrijkste vaardigheden

Als klantenservice medewerker heb jij bepaalde vaardigheden nodig om jouw vak goed te kunnen uitoefenen.

Een paar voorbeelden van competenties die relevant zijn voor een baan in de klantenservice:

Deze taken tijdens vorige banen zijn van toepassing op klantenservice:

  • Je kunt uitstekend schriftelijk en mondeling communiceren
  • Je bent snel in het schakelen tussen taken
  • Elke ervaring met het helpen van mensen kun je gebruiken

Soms deze vaardigheden niet op in een rijtje want daar kan een recruiter niks uit opmaken.

Verwerk ze liever in je werkervaring en persoonlijk profiel.

Hard skills kun je wel opsommen. Denk hierbij aan talen, maar ook bijvoorbeeld computervaardigheden en digitale vaardigheden.

Cv template Klantenservice Medewerker

Naast de inhoud is ook het uiterlijk van je steeds belangrijker.

Bekijk deze cv templates die je gratis kunt downloaden om zo snel een mooi cv te maken.

Kies een cv template dat het beste past bij jou en bij de functie van klantenservice medewerker.

Snel een CV nodig?

Gemakkelijk invullen, professionele CV templates, direct te downloaden en klaar in 10 minuten!

Sollicitatiebrief Klantenservice Medewerker

Naast een cv is het ook prettig om een goed voorbeeld te hebben van een sollicitatiebrief.

Bekijk dit voorbeeld van een sollicitatiebrief voor een klantenservice medewerker ter inspiratie.

Kant-en-klare CV templates
Binnen 10 minuten een elegant en creatief CV waarmee je meteen opvalt.
Voer je gegevens in, kies een CV template en download direct je CV!

 

Mooie cv template nodig?