Hoe gebruik je Google voor je sollicitatiebrief?

Google is een erg handig hulpmiddel om je te helpen met het schrijven van een sollicitatiebrief. En dat gaat verder dan het zoeken naar voorbeeldbrieven en andere tips voor het schrijven van een goede sollicitatiebrief.

Hieronder lees je hoe je Google effectief voor je kunt laten werken.

Google naar het bedrijf

Je kunt hele nuttige informatie vinden over het bedrijf waar je wilt gaan solliciteren via Google en waar je een sollicitatiebrief aan wilt gaan sturen. Het gaat erom specifiek die informatie te vinden die je kunt gebruiken in je brief.

Wanneer je met de ‘Zoekhulpmiddelen’ zoekt op recent nieuws, dan kom je wellicht informatie tegen die je in je brief op een handige manier kunt gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een recente blogpost van het bedrijf op een forum die in je zoekopdracht opduikt, en je de gelegenheid geeft om aan te geven dat je graag voor een bedrijf wilt werken dat zo direct in contact staat met haar klanten.

Google Alerts

Daarnaast is het handig om Google Alerts in te stellen en een ‘alert’ te maken voor het bedrijf waar je wilt solliciteren. Op deze manier krijg je alle nieuwe zoekresultaten die Google vindt op het web automatisch in je mailbox. Ontzettend handig om te gebruiken in je brief of wellicht in een later stadium in het sollicitatiegesprek.

Gratis Professioneel CV nodig?

Maak een onweerstaanbaar CV in 3 simpele stappen!

Gratis CV templates >>